måndag 10 augusti 2015

Lite stress och en refashion

Hjälp, vad dagarna rusar iväg.
Ena stunden är det tisdag och vips så har det blivit måndag igen... 
Jag hinner inte med! 

Jag förstår det verkligen inte.
 Det känns som att det enda jag gör är att städa, laga mat, jobba, sova och försöka hinna med mina barn. Inte just i den ordningen :)
Jag HINNER inte med!!
Är det bara jag som känner så eller?

Jag har inte varit i mitt pysselrum på hela semestern. 
Nu var vi ju i Kroatien i tre veckor men de andra veckorna då, 
vad gjorde jag då? 
Jag som älskar att sy och pyssla. 
Jag behöver det för att må bra och fungera som människa. 
Det är min oas i livet...

I går tog jag mig faktiskt tiden att sy lite.
 Hade köpt en klänning på Kappahl som jag längtade efter att ändra på. 


 
Nu brukar jag inte köpa nya kläder och sy om.
Det brukar inte behövas, men jag hittade den här på halva reapriset och jag ÄLSKADE mönstret och materialet. 
Så jag kunde helt enkelt inte låta bli.

 

Jag använder ju aldrig långklänningar så den här är inte min stil alls.

Ett litet klipp mitt på klänningen och en fåll
 var det enda som behövdes för att få till en härlig festblus.


 

 


Blus (klänning) Kappahl  125:-
Jeansjacka Kappahl 150:-
svarta byxor Gekås 119:-
skor skopunkten 199:-

Den lilla jeansjackan funkar fint till.
Lite bling bling runt halsen så är jag redo...
Nu känner jag för att gå på fest!

Tjingeling!

L


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar