onsdag 15 februari 2017

Sy om en tunika

En tur till loppisen resulterade i en ny bok, ett kakfat och en härlig tunika.
Och eftersom det är loppis-tema hos Monthly makers så blev jag ju nästan tvingad att åka dit :)

Boken verkade spännande, 
kakfatet behövde jag väl egentligen inte 
men det var så gulligt och kostade bara 10:- 
och tunikan behöver jag sy om.

För jag vet ju att jag inte gillar tunikor som går över min rumpa.
Jag får så korta ben då...
Och de är redan tillräckligt korta som dom är.

Och 3/4 ärmar får jag nog fixa till lite.

 

Så där ja!
30 min senare så har jag en helt nytt plagg som passar perfekt.

 

Tänk att en så liten förändring kan göra så stor skillnad.
Och för 45:- passar den perfekt att ha på jobbet.
Då gör det inget om det kommer lite färg på den.
Med en liten kofta över såklart...


Måste nog stryka den först bara :)


Ha en härlig onsdag!

L

8 kommentarer:

  1. Snyggt återbrukat! Riktigt proffsigt omsytt och så bra att ta tillvara på alla begagnade kläder :) Sömnadssugen blev jag!

    SvaraRadera
  2. Jättehärligt sätt att göra om en tunika! Väldigt fint gjort. :)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Vilken stor förändring så lite kan göra!
    Superfin passform efter din redesign!:)

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Tack så mycket! Det har blivit en favorit i garderoben :)

      Radera