lördag 10 juni 2017

DIY - slitna jeans

Ja så var det lördag igen, då och snart sommarlov.
På jakt efter sommarkläder i garderoben hittade jag ett par jeans som inte hade den bästa passformen längre.
De sitter bra de första 15 minuterna 
men sedan blir de säckiga bland annat vid gylfen så därför har jag inte använt dem så mycket.



Jag tänkte att det vore kul att göra slitna detaljer på dem 
och trasha till dem lite.
Då kanske jag använder dem lite mer och det gör inget om de blir lite säckiga på sådana byxor.
Så jag tog fram saxen och en sprättare och satte i gång.


Ville inte ha dem för slitna, så jag gjorde bara lite grann...


Och jag tyckte då att jag var rätt så nöjd men nu när jag tittar på fotona så tycker jag att jag kunde gjort liiite mer.
Det ser ju lite mesigt ut, eller?


Hur som helst så så tycker jag att detta är ett kul sätt 
att återanvända sina tråkiga jeans på.


Ha det bäst!

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar