måndag 19 juni 2017

lchf granola

Tänkte vara lite nyttig även på semestern 
så i dag gjorde jag egen granola.
Det är ju supergott och mättande till grekisk yoghurt.

Och lägger man till lite bär ovanpå
så blir det ju lyxfrukost.


Så här brukar jag göra...

Jag mixar div, nötter som jag har hemma.
i dag blev det:
Mandel
neutrala Cashewnötter
Hasselnötter

Sedan blandar jag i:
Kokos flakes
Riven kokos
Solrosfrön
Linfrön
Pumpakärnor

Jag smaksätter med:
Kanel
Kardemumma
Agavesirap
(Ta så mycket du vill av dessa...)

Och ringlar över:
Rapsolja eller kokosolja

så blandar jag allt
och strör ut på en plåt.

Jag rostar granolan mitt i ugnen på 150 grader
I ca 25-30 min och rör om några gånger.

Sedan låter jag den svalna innan jag häller upp i burkar.

Gott!

Jag tycker det är svårt med exakta mått, jag brukar köra på känn :)

Så prova dig fram, 
Hur svårt kan det va?

Kram kram

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar